W ostatnich miesiącach mieliśmy okazję uczestniczyć w realizacji opakowania, które idealnie łączy funkcję ochronną z estetyką edytorską. Mowa o specjalnym pudełku kolekcjonerskim zaprojektowanym dla trylogii poetyckiej Doroty Kościukiewicz‑Markowskiej: „Tomik Wariata”, „Tomik Turbulencje” oraz „Chwila łaGODNA”.




Trylogia, wydana w twardej oprawie i kierowana do odbiorców ceniących wyjątkowe wydawnictwa, zasługiwała na równie starannie zaprojektowaną oprawę zbiorczą. Efektem jest pudełko, które nie tylko chroni książki, ale staje się ich naturalnym przedłużeniem – zarówno pod względem wizualnym, jak i symbolicznym.


Spójność graficzna i dopasowanie konstrukcyjne
Projekt graficzny pudełka został zaprojektowany jako integralna część zestawu. Zarówno kolorystyka, jak i układ elementów typograficznych oraz motywów graficznych zostały dostosowane do estetyki wszystkich trzech tomów.
Pod względem konstrukcji opakowanie zostało wykonane w taki sposób, aby książki ściśle przylegały do jego wnętrza, bez luzów i ryzyka uszkodzeń. Dzięki temu trylogia prezentuje się nie tylko efektownie, ale również bezpiecznie.


Opakowanie, które podnosi wartość
Tego rodzaju realizacje pokazują, że opakowanie może spełniać nie tylko funkcje użytkowe, ale również podnosić wartość percepcyjną produktu. W przypadku publikacji literackich – zwłaszcza poezji, która często trafia do czytelników jako prezent lub element osobistej kolekcji – estetyczne pudełko staje się częścią doświadczenia odbiorczego.
Projekt ten doskonale wpisuje się w rosnący trend opakowań kolekcjonerskich i edytorskich, które łączą funkcjonalność z designem i emocjonalnym przekazem.



